- stabilní bydlení
- dostupné a kvalitní předškolní vzdělávání
- spolupráce škol a dalších služeb
- školní poradenství pro všechny děti
- kvalitní vzdělávání na školách
- podpora od zřizovatelů
- efektivní správa škol
Katalog dobré praxe
Stabilní bydlení
Město Kadaň
V Kadani se řeší bytová nouze prostupným bydlením a znevýhodnění žáci jsou vedeni ke studiu na SŠ
Dostupné a kvalitní předškolní vzdělávání
Centrum pro předškoláky Amálka, Chrudim
Centrum pro předškoláky Amálka připravuje děti i rodiče na vstup do mateřské školy
MŠ Špálova, Ostrava
Jak dostat znevýhodněné děti do školky a navázat vztah s jejich rodiči.
MŠ Žižkovo náměstí, Olomouc
Profesní rozvoj učitelů MŠ na základě jasného rámce jako záruka smysluplného vzdělávání a kvalitní výuky.
MŠ Obrnice
MŠ otevřená rodině vytváří ve vyloučené lokalitě odpovědnost rodičů za vzdělání a podporuje školní docházku i přechod na ZŠ
Spolupráce škol a dalších služeb
Case Management na ZŠ Zlatnická, Most
Case manager zajišťuje propojení znevýhodněných rodin se školami, úředníky i službami a nastavuje cíle a odpovědnost za úspěch
Město Klášterec nad Ohří
Spolupráce škol, zřizovatele a sociálních služeb v Klášterci nad Ohří efektivně předchází vzdělávacímu neúspěchu
OSPOD Lanškroun
Komunikace se školami, mapa spolehlivých služeb a využití facilitátorů.
OSPOD Most a SOFA
Mezioborová spolupráce mezi školami, OSPOD a sociálními službami pomáhá v Mostě ohroženým dětem.
Tady a teď o. p. s.
Komplexní sociální práce od mateřské po střední školu pomáhá dětem i školám
OSPOD Nymburk
V Nymburce pomáhá OSPOD školám s řešením problémů díky vyjasněným kompetencím a aktivnímu přístupu.
Tilia Kadaň
Tilia Kadaň spolupracuje se SPOD i školami při řešení vzdělávacího neúspěchu. Pracuje s rodiči a rozvíjí jejich kompetence.
Školní poradenství pro všechny děti
Zajištění školních psychologů v Otrokovicích
Dostatek psychologů je možné zajistit koordinací ředitelů a zřizovatelů pro nalezení finančního i organizačního řešení.
Personálně zajištěné školní poradenství v Ostravě
Jak město Ostrava zřídilo na 25 školách funkční poradenská pracoviště
Vedení podpůrných pozic ve školách v Ostravě-Porubě
Vedení a organizace školního poradenství v Ostravě aneb když už ty psychology seženeme.
Kvalitní vzdělávání na školách
ZŠJN Krnov
Přerušení segregace, doučovací kluby, tandemová výuka a zdravě nastavená očekávání.
ZŠ Za Chlumem, Bílina
ZŠ Za Chlumem snižuje školní neúspěch pomocí snídaňových klubů, sociálních pracovníků i tandemovou výukou.
ZŠ Bečov
Znevýhodněným žákům pomáhá v ZŠ Bečov nový systém hodnocení a působení sociálního pedagoga
ZŠ Budišov nad Budišovkou
Vzdělávací neúspěch snižují v Budišově nad Budišovkou asistentkou pedagoga, dobrou metodikou a vyjasněnou komunikací se SPOD.
ZŠ Komenského, Karlovy Vary
Jak dostat znevýhodněné děti do školky a navázat vztah s jejich rodiči.
ZŠ Ludgeřovice
Svoboda učitelů, organizované sdílení materiálů, bezpečné prostředí pro chybu a inspirace v zahraničí. To je ZŠ Ludgeřovice
ZŠ Petrin, Bruntál
Když kvalitní škola pro znevýhodněné děti chce být dobrou školu pro všechny.
ZŠ Hlučín-Rovniny
Mentoři učitelů, otevřené hodiny kolegům, vlastní kritéria učitelské práce a další inspirace z Hlučína
Masarykova ZŠ Tanvald
Masarykova základní škola se spoluprací učitelů a inovativní výukou zbavuje segregační nálepky a je žádaná napříč regiony
Podpora od zřizovatelů
Obec Dolní Břežany
Město podporuje školy, aby nemusely tolik řešit administrativu a mohly hlavně učit děti.
Hodnocení a pomoc ředitelům na Praze 7
Na Praze 7 inovativně hodnotí ředitele. Důvěru ve zřizovatele posilují jasná kritéria odměňování i podpora škol.
Koordinace vzdělávacích aktérů v Litvínově
Zhoršující se situace zafungovala jako katalyzátor změny. Otevřela komunikaci mezi úřady a aktéry ve vzdělávání.
Administrativní pomoc ředitelům v Pardubicích
V Pardubicích se ředitel sám nestará o majetek ani rekonstrukce a město ho tak osvobozuje od papírování
Město Bílina
Díky aktivnímn krokům zřizovatele a meziresortní spolupráci už není Bílina otloukánkem českého školství.
Město Cheb
Cheb hodnotí ředitele nejen za správu budov, ale také za pedagogické vedení škol.
Vedení a hodnocení ředitelů zřizovatelem, MČ Ostrava-Poruba
Vedení a hodnocení ředitelů vyžaduje jasná kritéria, důvěru a otevřenou komunikaci. Zkušenosti M. Tomáška z Ostravy-Poruby
Efektivní správa škol
MŠ Trutnov
V Trutnově se jedenáct školek spojilo do jedné. Zajistila se tím větší dostupnost logopedů a příznivé prostředí pro vzdělávání učitelek
MŠ Venkov
Malé obce za novou školu nemusí platit miliony
ZŠ a MŠ Bez Hranic
Překonání obav ze svazkování se vyplatilo. Škola šetří peníze a sdílí učitele i moderní učebny.
ZŠ a MŠ Údolí Desné
Jedno ředitelství malých škol nabízí sdílení učitelů, provoz školního autobusu nebo méně administrativy